Wikia

Noach is een figuur uit de heilige boeken de Bijbel, de Koran en de Tenach.

Achtergrondinfo: hieronder volgt wat achtergrondinformatie die niet van QI komt.

Volgens het Bijbelse verhaal over de zondvloed is Noach de stamvader van alle huidige mensen, omdat hij met zijn vrouw, zijn zonen en hun vrouwen als enigen de vloed overleefde. In de Bijbel wordt verteld hoe God aan Noach de opdracht gaf een ark te bouwen. Er zou namelijk een grote vloed komen die alle leven zou vernietigen, omdat er groot onrecht en ongeloof onder de mensen was ontstaan en God er berouw van had gekregen dat Hij de mens had gecreëerd.

Na de zondvloed Edit

Na de zondvloed sloot God met Noach een nieuw verbond af, en zei: "Alles wat leeft en beweegt zal u tot voedsel dienen." (Gen. 9:3) Met andere woorden, Noach mocht van God vlees eten, in tegenstelling tot Adam en Eva, die Hij verplichtte tot vegetarisme.

That doesn't make any sense, because Adam... there would have been, probably, a lot of sheep, but Noah's down to the last two sheep, and God said: "It's all right if you fancy a kebab; have one on me!"And Noah said: "No, I'm not gonna eat the sheep, God! You're out of your mind!"[1]

Alan Davies

Bronnen en/of voetnotenEdit

Bronnen en/of voetnoten:

  1. Vrij vertaald: "Dat slaat nergens op, want Adam... er waren waarschijnlijk veel schapen, maar Noach heeft er slechts twee, en God vertelt hem: "Het is oké als je trek hebt in kebab; neem er een op mijn kosten!" En Noach zei: "Nee, ik ga die schapen niet opeten, God! Je bent gek!""

Around Wikia's network

Random Wiki